Psycho Killer!

deniz

Birkac gundur boyle abuk-subuk uyuma sorunlariyla ugrastiktan sonra dun aksam 00:30 civari yatip uyku duzenimi iyilestirmeye karar verdim. Lakin saat 02:00 civari, fosur fosur uyurken, bir tarafim mi acik kaldi nedir uyandim ve kendimi bir seyi sorgularken buldum. Izninizle aciklayayim sorguladigim seyi abilerim ve ablalarim!!!

Simdi aranizda denk gelip de Mersin’deki Cennet-Cehennem’i gorenler olmustur! Icinizde en azindan birinin gordugune eminim. Kisaca anlatayim, Cennet-Cehennem Mersin’in Silifke ilcesi sinirlarinda… Cehennem bildigin kooocaaaman bi cukur. Yanlis hatirlamiyorsam, cehenneme inmek icin merdiven yok, cukurun duvarlari ic-bukey oldugundan sadece iple falan iniliyor… Vakt-i zamaninda cuzzamlilari, veba, vs. gibi salgin hastaliga yakalananlari bu cukura indirip, olume terk ediyorlarmis. Bayagi derin bir cukurdu… (ya da ben cok kucukken gormustum, benim gozumde buyumus olabilir.)

Cennet ise Cehennemin biraz ilerisinde 450 kusur basamagi (hee… internetten kopya cektim, ben 1000 basamak diye sallayacaktim) indikten sonra ulasilan bir magara… Saniyorum teyzemler vardi yanimizda, bir de tamirat mi vardi nedir?!? Biz cennete gidememistik! Cehennem’e de tepeden baktik zati… (bir nevi arafta kalma durumu… eheheuhe) Hayal meyal hatirladigim, birisi magaranin girisinde limon agaci mi ne varmis demisti, hurma da olabilir. Terden sicaktan oluyormussun inerken ama magaranin icin acayip sogukmus. Bir de su akintisi varmis derinde… ben nedense bu su yolunu Kleopatra ile Sezar bulusmak icin kullaniyormus diye anlatilan bir efsane var diye hatirliyorum. Internette bulamadim boyle birsey, ben salladim sayin!

Bir de bu Cin’deki, Nepal’deki budist, vs. tapinaklari aklima geldi. Hani filmlerde goruruz ya yuzlerce basamaklari tirmandiktan sonra ulasilan tapinaklardan bahsediyorum(bknz. Shaolin Temple, Kill Bill’den hatirlarsiniz belki?!?) . Tapinaga girdikten sonra meditasyonla falan nirvanaya/cennete/gercege/tanriya ulasilir.

Simdi bu ikisini karsilastiracak olursak, Turkiye’deki surumde… cennete/tanriya/gercege ulasmak kolay, oradan geri donmek zordur. Nepal/Cin surumunde ise tam tersi ulasmak zor, ulastiktan sonra cikmak daha kolaydir. Ne de olsa merdiven inmek, cikmaktan her zaman icin daha kolaydir. Bir tutarlilik beklerdim yaa… ne bileyim biz de Agri’nin tepesine kondursaymisiz Cenneti?!?

1-2 saat bunu dusundum gece gece… sonra dedim ki bence tanriya/cennete/gercege/artik ne ariyorsaniz ona ulasma olayi aslinda cok cok basit bir yontemi olan birsey olmali. O kadar basit ki hic kimsenin aklina gelmiyor iste!!! Soyle dusunun bize dort islemi ogretirler once… sonra integral/fonksiyon/vs. ogreniriz. Sonra onumuze bir soru koyarlar, biz ilk, en zor yontemlerle cozmeye calisiriz. En basit cozum en son aklimiza gelir. Boyle bir durum soz konusu olmali bu arayis konusunda da…

Evet yaa… gece gece erdim abilerim ablalarim. Demislerdi zati bu doktora ogrencisi olma durumu “part-time psycho, part-time philosopher” diye…

Ehh buraya basligimaz uygun Rock Band oyununda bagira bagira (daha dogrusu cirlaya cirlaya) soylemesi zevkli sarkimizi da koyalim:

deniz nin son yazdıkları

3 Responses to “Psycho Killer!”

  1. deniz deniz Says:

    ahhanda bu da Turkiye’deki Cennet-Cehennem’e ait fotograflarin oldugu bir link:
    http://www.forumirc.org/akdeniz-bolgesi/196161-cennet-cehennem-ve-astim-magarasi.html

  2. gunseli Says:

    Ya benim kafama başka bir şey takıldı şimdi. Siz doktora ogrencilerine düşünmeniz için zaten zor sorular sormuyorlar mı? Şimdi bu niye aklına takıldı, hangi denklemin sonucu acep? Hadi bu soruyu gece gece ben düşünsem olur, mimarim zaten delikti temeldi odaydı uğraşıyorum da… Canım sen geç doktora konunun basına, ben bu soruyu bir düşüneyim.
    Not: cennet-cehennem, nepal-Mersin arasında su an kurabildigim tek bag: kafa üstü çakılmam ve mümkünse cakildigin yerde kalman için uğraşıyor olabilirler. Artık kaderinde ne varsa :p

  3. deniz deniz Says:

    Yaa iste so doktora sorunlariyla ugrasmamak icin nirvanayla bozuyoruz! Bu bi denklem sonucu degil, olsa olsa totomun acikta kaldiginin isaretidir canimcim. Senin meslekten olsaydim ben, cennet-cehennemi nasil dekore ederdim sorunu ile bogusur iyice bi yamulurdum zaten! Dusunsene bu ic-bukey duvarlar cehennem konseptine uymus. Isigi az aliyor, lakin icerinin isisini disari kacirmiyor, bravo falan diye tartistigini… Amanin, zeusun simsekleri adina… ben sussam iyi olacak! 😀

    Not kismisinda bahsettigin dogruysa, Nepal/Cin tapinaklarinin metodu daha dogru demektir cennet icin… Hani merdiven inisi daha kolay yaa… Eee nirvanaya varmissin, inmezsin demisler, kolay kismi nirvanadan/cennetten cikmaya birakmislar. Turkiye versiyonunda cennete giris kolay cikis zor, girdin kolay kolay zati… kim cikmak ister ki?!? Cehennem yorumuna sesim yok, girdigin delikten cikama emi tarzi bi yaklasim var!